Sunday, December 13, 2009

Bunga..



ku genggam bunga kemboja di tangan kananku..
ku hidu,ku cium,ku sapu di mukaku...
wangi si kemboja menusuk dadaku..
kau amat berharga..

di depan ku..
bunga matahari meminta aku..
mencium..memeluk..menghidu
..dan mencintai nya..
tidak mampu ku menerimamu wahai matahari..
kau terlalu menyinar..mampukah aku menahan sinarmu?
kau matahari..masih ramai yang menagih cahayamu..aku tidak layak...

ibarat si kiambang..
sentiasa menungguku di tasik ketika bulan purnama..
tapi hanyutmu di bawa arus..
terumbang ambing mencari pedati untuk berkapai..
tidakkah kau sedar aku sentiasa mengejar di belakang mu?

celaru akal ditusuk dosa dan racun..
ku mencari penawar..
datang kasturi menemui ku..
ada segala yang kuperlu..
namun..
layakkah aku yang berdosa ini untuk memiliki kasturi yang mulia?





No comments:

Post a Comment