Thursday, October 20, 2011

Cukup lah.

utk 4 tahun, aku korbankan masa tenaga dan duit utk negeri aku. aku buat utk negeri,bukan utk aku sndiri.

dulu mase duduk kat universiti, aku buat dan tolong anok2 negeri,semuanye atas 1 perkara. sebab dia saudara aku, anak kelahiran TERENGGANU DARUL IMAN.

bile abih U,aku join dgn serius dalam ultras tranung, semuanya sebab BERJUANG DEMI TRANUNG.aku g mane2 saje tranung main,sbb aku tahu, org2 aku sedang bjuang dalam padang. demi MARUAH teranung.

mane2 aku g, aku dok pernoh lepas identiti dan jati diri aku sbgai anok tranung.
bile org tanye aku dari mane, aku brase bangga utk sebut nama TERENGGANU.
sikit aku dok malu.aku lagi lah bangga.

aku rela mati untuk tanoh air aku.tu bende hok ade dalam diri aku.sakit2 pun, aku gagohkan jugok.

kalu lah terengganu tu seorang awek, lame doh aku pinang dia.buat bini. sampai akhir hayat.
betapa aku sayangnye ke teranung.

tapi tibe2 ari ni aku rasa, cukup lah.

sebab aku memang dok layok utk berbakti pada negeri ni.
orang lain lebih bagus.dan orang lain lebih tahu pasal negeri ni.
org dok sedor dgan ape yg aku cube buat.

aku dok mitok balasan sikit pun bile aku bkorban utk tranung,
aku dok kesoh pun kalu aku mati demi tranung.

xdok aku sekalipun, bukan jadi hape2 pun.
dok kiamat nye dunia ni.
dok hancur nye teranung.

lagipun aku xdok karisma jadi leader, org lain lagi bagus dan berkualiti.
aku ucapkan good luck kepada semua pejuang2 tranung.

No comments:

Post a Comment