Monday, September 27, 2010

Reban Ayam

Selamat Hari Raya!
hahaha.walaupun da habis raya..





tahun depan abah pencen dari jadi cikgu..
dan aku memang senang hati sebab abah tidak lagi perlu kesana-sini berkejar ke sekolah untuk mengajar budak2 walaupun abah tahu budak2 tu memang susah nak diajar..

dan paling senang hati..
aku sempat siapkan 90% dari reban ayam yang abah minta aku buatkan untuknya..
sebab masa kecik2 dulu,abah memang bercita-cita membela hidupan liar (ayam pun hidupan liar,sebab susah nak tangkap) lepas dia pencen.

abah ni dah jadi kawan baik aku,
dulu sentiasa bergaduh,bertegang urat dan bergolok berparang(hahaha!)..
biasa la,aku ni dulu nakal jahat..bapak mane tak hot kalo anak jantannya mengganas macam jalak lenteng?

walaupun abah pakai kayu second hand,aku buatkan jugak,sebab aku tahu abah pun prangai macam aku.hahah!

akhirnya,hari terakhir aku di terengganu,
siap 90%,cuma tinggal atap dipasang.aku tak pasang sebab atap takde,nasib baik ada orang nk pasangkan skali bagi free dengan atap..

bila kerja2 reban siap,
aku pun kemas2 barang tukang,
tiba-tiba abah menyanyi..

"kasih..kau tinggalkan aku sendiri..menghabiskan sisa-sisa hidupku"

aku memang sayu nak meninggalkan abah.
sebab aku tahu abah bosan tanpa aku..
hati ni memang sedih dan berat.

tapi aku tetap buat-buat cool,
anak jantan mana boleh menangis..
masa kecik2 dulu,abah akan pujuk aku jangan menangis..
abah kata,

awie kan hero abah,mana boleh menangis..tak power ar kalau superhero menangis..

abah,abah lah superhero awie di dunia dan akhirat!

No comments:

Post a Comment